Halverwege - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ludy en Gilbert Schellart - WaarBenJij.nu Halverwege - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ludy en Gilbert Schellart - WaarBenJij.nu

Halverwege

Door: ludyengilbert

Blijf op de hoogte en volg Ludy en Gilbert

06 Februari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Gelukkig was de taxi op zondagochtend wat aan de late kant anders waren we nog vroeger dan nu het geval was op Schiphol aangekomen. Hoe dan ook er was zelfs nu meer dan genoeg tijd om ook nog eens een kabeltje te kopen waardoor het plaatsen van foto’s op het netbook zeker is gesteld. Had iemand vergeten in de tas te doen. Enfin, scheelt de komende weken weer een lang en bitter dispuut met de reisgenoot. Over bitter gesproken, het was bitter koud de zondagochtend van vertrek in Roosendaal en dus hebben we trui en jas maar aangedaan. Altijd handig wanneer je na twaalf uur vliegen in tropisch Kuala Lumpur uitstapt. En dat temperatuurverschil….? Daar veranderde zelfs een tropische regenbui en een stevig onweer niets aan. De nachtrust, of moet ik in ons geval zeggen de dagrust in het hotel, was er niet minder om en een prettige manier om bijna vijftien uur overstaptijd door te komen. Is ook wel nodig om goed voorbereid te zijn op een volgend hoogtepunt van de reis, een hop van zo’n vijftien uur via Auckland naar Christchurch. Maar als welkome afwisseling op de voorzieningen in het vliegtuig voor vertrek in Concorde Inn nog even een maaltijd tot ons genomen. Een goede lezer begrijpt dat dit de naam is van ons hotel, een keurig etablissement met heel typisch voor deze regio veel personeel dat, ook heel typisch, er opeens niet meer is wanneer je ze nodig hebt. Wat ook zo kenmerkend is in dit deel van de wereld is de douche naast toiletpot. Die kun je gebruiken na de “grote boodschap” om echt schoon op pad te kunnen gaan. Ludy heeft er ook gebruik van gemaakt, daarna moest er gedweild worden. Enfin, we gaan onze spulletjes bijeen zoeken en dan met de shuttle op weg naar het vliegveld.

• 07 Februari 2012 - 19:50

Joke Grootemaat:

Het is hier hartstikken koud. Morgen gaan we schaatsen op de Veste. Ik ben wel jaloers hoor! heel veel plezier en .. mooie foto's maken hoor! Liefs!

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Land van de lange witte wolk

07 Maart 2012

Haera ra

05 Maart 2012

Weather bomb en wat geschiedenis...

02 Maart 2012

Hoge bomen en...

01 Maart 2012

Het raam kan wel dicht...

28 Februari 2012

In de ban van de ring
Ludy en Gilbert

Hallo allemaal, Over twee nachten staat ons een ellenlange vliegreis te wachten, maar dat moet je er voor over hebben om in verre oorden cultuur en ontspanning te kunnen opsnuiven. Na tussenstops in Kuala Lumpur en Auckland begint dan in Christchurch onze rondreis door Nieuw Zeeland. We zijn zeer benieuwd wat dit land "van de lange witte wolk" ons zal brengen. Met veel plezier zullen wij jullie deelgenoot maken van onze belevenissen. Hartelijke groet, Ludy en Gilbert

Actief sinds 03 Feb. 2012